Alla inlägg den 24 november 2013

Av christine - 24 november 2013 18:15

1923 ställde en tjej upp i Vasaloppet och gick i mål på tiden ca 10 h. Vilket såklart skapade lite rabalder... Året efter TOTALFÖRBJÖDS kvinnor att delta för att det ansågs "för jobbigt" för dem. Och tänk att detta förbud höll i sig ÄNDA tills 80- talet!!! VA?


I dag fick jag åka rullskidor alldeles själv för Pelle hade ont i halsen. I strålande sol svischade jag fram över gärdet (som vanligt i rejäl motvind) och satte NYTT PERSONLIGT REKORD!!!  Såååå nöjd!

   

Hade dessutom varit duktig och plåstrat med compeed på händerna för att inte få några nya blodblåsor och det funkade perfekt! Googlade över skidåkning och träning inför loppet mm och insåg att jag verkligen är en TOTAL AMATÖR! Äger ingen superduper utrustning, har aldrig vallat någonsin, har inget superduperplaneringsschema över träningen, utan tror att jag tar mig runt jättebra  genom att träna på Friskis & Svettis 2 ggr/ veckan samt ett rullskidopass/ veckan. Dessutom är jag ständigt frusen, hungrig och kissnödig så hur ska det GÅ? 

 

 

Här kommer den strålande statistiken:

Sträcka: 14,7 km

Tid: 1 h 17 min

Snitthastighet: 5,17 min/km

Kalorier: 940

 

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards