Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av christine - 27 augusti 2014 21:32

Riktigt bra dag. Bara känslan att vara ledig en hel vecka gjorde att jag skuttade upp vid 07 för att hinna piffa mig innan okänd tvättmaskinsgubbe skulle komma. Han var här en kvart, kliade sig i huvudet och undrade vad det var för miffo som installerat mina maskiner. Saker som inte skulle vara kvar satt kvar både i och utanpå maskinerna och slangar som borde ha kopplats rätt hade ju inte blivit det förstås. Inte undra på att det inte funkade.... Så medans solen sken från en klarblå himmel njöt jag av en stoor kaffe på balkongen och det underbara ljudet av en plaskande tvättmaskin. Härligt! Dessutom fick jag igång min tillfälliga hemtelefon! Visserligen FEL nr förstås... men ialla fall en som jag kan ringa med och stå i telefonkö med för det är vad jag använder telefon till mest nuförtiden.


Sen åkte Maria P & jag till Ikea och storshoppade och käkade. För min del var Ikea rundan var fokuserad på FÖRVARING. Maria fokuserade på textilier och myspys. Men vi köpte faktiskt bara sånt som vi VERKLIGEN behövde. Avslutade med att fika frozen yogurt på Chill Box (60 spänn...) för en LITEN. Gott var det i alla fall och vid 20 snåret åkte vi hemåt, fattiga men nöjda och glada. 

Ovido - Quiz & Flashcards