Alla inlägg under juni 2013

Av christine - 29 juni 2013 23:00

I torsdags åkte Maria & jag på "minisemester" till Stockholm för att se Depeche Mode. Vi hann med både fika och shopping innan vi checkade in på Hotell Globen. Maria hade köpt vin som vi softade med en stund innan vi fick stressa i oss resten av flaskan för vi hade bokat bord till restaurangen. Hamnade brevid ett glatt gäng föredetta syntare från Stockholm som var i "vår ålder". Vi lyxade på 3 rätters och mera öl & vin och njöt av god mat i lugn och ro och vi var sååå glada. Tack Maria för en toppendag/kväll/natt! Här kommer i alla fall en hel del bilder från dagen. 

 

Mina favvisar ända sedan 1982!


 

 


Bilderna blir ju inte riktigt bra med en Iphone, trots bra platser.


 

 

 

  

Jättegod mat. 


 

Rödvin och jordgubbar var en hit enligt Maria.


  

Det är inte första gången direkt vi är på DM konsert... men vi är lika glada varje gång!



Maria hade bett om 2 enkelsängar, men det gick ju bra det här också.


 

Vi bodde mittemot Tele 2 huset där de hittade en skarpladdad bomb samma dag, fotbollsmatchen ställdes in men som tur var... INTE konserten. 


                                

                                       

 

Kom hem vid ca 12.30 på fredagen. Fick skynda hem för att duscha och luncha och sedan åka direkt till JOBBET för att jobba min sista helg innan semestern... 




  









Av christine - 22 juni 2013 13:45

Eftersom barnen absolut INTE vill åka till något midsommarfirande var vi hemma på fm och fixade lite. Så medans majoriteten av sveriges befolkning åkte på soligt midsommarfirande ute på vackra gröna ängar, så åkte jag och S till RUSTA... Köpte även en massa jord & sånt och gjorde ett försök att pyssla till det lite på altanen. På em gick vi till Nettan & Pelle för att grilla, inget jätteparty utan vi firar lugnt med släkten. Mysigt och gott! Tova & Ella gillar att arrangera happenings och nu hade de ordnat med klurig tipspromenad och fina priser. Jag och syrran var duktiga och orkade hålla oss vakna lika länge som pensionärerna! Tack allihopa för en trevlig kväll! Här kommer lite bilder.

 

Det blev ingen dans i år trots att Bosse Larsson gjorde sitt bästa. Publiken var nog både svårflörtad och kanske för gammal? Jättefin stång hade de gjort i alla fall!

 

 


Jajamän.

 



 

Grabbarna grillar medans vi går tipspromenad. Fint väder hela dagen och kvällen.

 

 

  

 

 

   


Tova kan själv och gjorde EGNA grillspett och blev så nöjd.

 

 

Nu blir det tipspromenad.

 

Kan du den här?

 

 

Lapparna satt högt och lågt.

 

Tommy.

Finaste Mona och Majbritt. Voffsen Cloe blev ompysslad heeela kvällen. 

 

Åååå så skööönt att bli kliad. Tror jag sitter kvar här en stund till innan jag byter knä.

 

 

 

 

Midsommarfina tjejer.

 

Nu kommer lite andra bilder från dagen.

 

Jag! Nu ska vi åka till Rusta.

 

Tipsar om bra shampoo och conditioner. TIGIS på Rusta!!!

 

Shopping på plantagen. 

 

Här har jag försökt pyssla till det lite. Snart kommer nog svärmor och flyttar runt lite och då blir det ännu bättre.

 

 

 

Funderar över vilka stenar som kan bli bra på baksidan.

 

Fått av Ingrid på jobbet, jättefin!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av christine - 20 juni 2013 23:00

I dag testade jag Runkeeper när jag gick prommis. Intressant.  Men kolla in vilken rackare som jag höll på att trampa på. USCH! Var tvungen att ta kort på den men vågade inte stå så nära...Min vanliga runda var tydligen bara 4 km och det brukar ta mig ca en timme och 7 min. Trodde nog att den var längre än så ... i alla fall så räknade den ut att jag brände ca 400 kalorier. Alltid kul att veta ju.

 

Visserligen var den rätt liten men ÄNDå! Blev lite paff när den helt plötsligt slingrade sig upp från diket och ut på gångbanan.


Efter jobbet fick jag hjälp av Tilda att flytta bort allt från altanen för att kunna börja olja in. Den var så himla torr och sörplade åt sig all olja direkt. Men lite skillnad blev det ju.

 

 


När vi var klara så glömde vi helt bort att säga till våra barn att de INTE fick gå ut på altanen. Lite senare ville Tilda och Isabelle springa ut och hoppa studsmatta... ja ja det blev i alla fall inga "fotavtryck" utan endast lite kladdiga fötter... 


Stefan har också varit duktig och satt upp min fiiiina grind som jag har snickrat ihop alldeles SJÄLV. Visserligen blev det snett eftersom grindstolparna också var sneda men det ser ialla fall bättre ut än den gamla grinden. Lite övrigt snickeriarbete kvar bara. Ledig nu i 3 dagar, sedan en vecka kvar till semestern! Sen vill jag bara sitta där hela sommaren och dricka kaffe och läsa alla mina böcker medans barnen är sams, nöjda, glada och sysselsatta med en massa annat.....;)

Av christine - 18 juni 2013 09:44

Nu har tjejerna har åkt med farmor & farfar till Kolmården för en minisemester. Tova var väldigt kaxig i morse, men vi får väl se hur det går i kväll när hemlängtan GARANTERAT slår till på hotellet. Tur att det är långt bort så att det inte går att ångra sig och åka hem!  De har fått packa helt själva. Tova har mest sprungit omkring och LETAT förstås men jag hoppas hon fick ner det viktigaste i väskan (viktigast för henne är: concealer, mobil och hårborste...). Eftersom jag är en mammma så har vi har ju olika syn på vad som är viktigt...  Tilda är redan en van resenär och packade på 3 minuter så där är jag inte orolig. Hoppas de tar många bilder som vi kan lägga upp här i bloggen. 


Snart kvällsjobb, så nu blir det bara lite kaffe och lite dator innan jag drar vidare.

Av christine - 17 juni 2013 22:30

Inte går det fort inte... men nu är den gamla trappen väck i alla fall. Min vision är att det ska bli en stenkant längs altanen som ramar in fina stenar mellan gräset och altanen. Men eftersom energin inte är på topp så får det bli plan B, att så nytt gräs tills vidare. För just nu är det INTE snyggt! Idag har vi rensat hela altanen på allt virke och annat SKROT som legat kvar sedan förra året och kört allt till tippen. Hann även måla vitt under taket en gång till så nu börjar det se skapligt ut. Och nu går det ju till och med att sitta där! När allt är klart blir det grillFEST! 

 




  

Rensning pågår. Pust...



Helst vill jag ju bara ha det så här....=)

gunga,amerikansk hänggunga,utsikt balkong,sommarhus,sommar,trädgård,balkong,uteplats<br /><br />





Av christine - 17 juni 2013 16:30

Idag har jag varit på In & Finn där Marre jobbar (lillsyrran). Perfekt presentaffär! Inte så konstigt precis att hon har så FINT hemma fast hon "bara" är 20 år. Snygga grejor från golv till tak och inte så himla dyrt heller. Tur att man är landstingsanställd! För om jag jobbade där skulle jag inte få så mycket kvar i lön. Handlade jättesöta muffinsformar som jag har tänkt att Nettan ska få, så jag hoppas hon inte läser det här. Plus krokar och skyltar till badrummet samt en liten tavla som ingen av mina barn ville ha. Eftersom jag ändå bara väntar på att åka till träningen så lägger jag upp lite bilder från dagen.

 

 

 

 







Av christine - 15 juni 2013 22:15

Kolla in Tovas muffins! De kunde ha platsat på vilket fik som helstHär rörde hon dessutom ihop en massa florsocker och fick en finfin glasyr att toppa med. Härligt att komma hem från helgjobb och få smaska dessa JÄTTEFINA och JÄTTEGODA muffins till kvällsfika. Bra gjort för en 10 åring! Receptet var ursprungligen från mazariner men vips så blev det muffins istället.   

Mums mums.

Av christine - 14 juni 2013 12:06

Det bästa med att jobba helg är att man hinner en del innan kvällsjobbet på fredagen. Började dagen med en långpromenad, duscha, äta, baka muffins till jobbarkompisarna, dricka kaffe och sitta vid datorn. Här är det fullt hus redan, Tovas kompis Tilde har kommit och Tilda har Oskar och Wilma här. Visst är de välkomna men IBLAND känns det som en fritidsgård. De är oftast här heeela dagarna.  Positivt i alla fall att de tycker om att vara här hemma allihopa! Så länge det varar...

 

Nu blir jag poppis på jobbet!



Ovido - Quiz & Flashcards