Inlägg publicerade under kategorin Resor & sånt

Av christine - 14 juli 2016 23:17

Efter 4 dagar i Göteborg var alla nöjda och trötta. Konstant mulet så istället för sol och salta bad fokuserade vi på det som kändes viktigt: Liseberg & Shopping. Ok det blev en del Donken men vi åt faktiskt annat gott också. För skojs skull testade vi världens första APP restaurang Pinchos. Och vi var bara tvungna att kolla in cafe Husarens kanelbullar. Var de verkligen så stora som det ryktades om?
Svar JAAAA!

Vi körde Liseberg 2 kvällar. Perfekt att slippa köerna en fotbollsfinalkväll!

Dä ä bar å åk!

0-0 i matchen.

Balder! Jag är en svag människa. Flera års tjat gav resultat och jag gav efter för grupptrycket. Åkte till o med 2 gånger, kolla in den andra bilden då ÄGER jag. Ella syns inte lika bra...

Kållerado: jättekul och jätteblött.

Lotta var ju där också. Och Ola Salo i klänning och Samir & Viktor med kläderna på.

App restaurangen Pinchos. Bara att ladda ner appen, beställa och lägga i varukorgen, sms när maten var färdig att hämtas och såklart var ju betalningen också bara ett klick bort.

Toaletterna var kul, vi gick flera gånger... " Welcome to the toilet" eller den här då "Maybe you are two in there?"

Syrran & Jag.

Universeum.

Den här var kul.

Cafe Husaren. Värt ett besök, mysigt och trevligt och STORA bullar. Tova och jag delade.

Såklart Gekås.

Mysiga dagar med kusinerna.

Av christine - 8 juli 2016 09:21

Hälsade på Ingrid i storstaden och nya lägenheten. Fint väder och semester och vi hann med alltifrån Waxholm, ros'evin, paddla kajak och tjejsnack.

På väg till Marinan för att hyra kajak. Vi paddlade från Ingrid & Marinan till Stadshuset och tillbaka i kanalen. Lagom nybörjartur för mig. Osis att vi glömde solkrämen bara. Passade på att gå ut på bryggan för att kolla in de "Flytande Husen" SÅ snygga. Jag vill också.

Av christine - 9 juni 2015 21:51

Här skulle jag ju kunna tänka mig att ligga och sola eller läsa en bok....

AlcudiaStrand1-1000pix.jpg (640×354)

Ååå... Eller kanske här...

rg_3196901_c640,320.jpg (640×320)

ÅÅååååå....

14708546_x.jpeg (705×470)

Här ska vi bo: Sea Club.

0767a71b25bac6f7f09b8fdc01924d86.jpg (1500×600)

Ser ju inbjudande ut, eller hur syrran?

Snart får ni kolla in riktiga foton!

Av christine - 12 juli 2013 17:00

Nu har vi kommit hem från en toppensemester i Falkenberg. Jag har faktiskt haft ledigt från datorn HELA VECKAN. Prova det om du kan! Vi hade bra väder så det blev några lata dagar på stranden. Men såklart också en heldag på LISEBERG och shopping på GEKÅS. Så nu kommer lite uppdateringar från många fina stunder som varit under veckan tillsammans med kusinerna och "Falkenbergarna".

Vi åkte på eftermiddagen med bilarna fulla av packning, datorer, godis och glada barn. Med några pausar för att äta, fika, kissa, och sträcka på benen så var vi framme strax före tolvslaget. Resan gick jättebra, skönt att alla barn har blivit så stoora. Och har de sina mobiler och datorer så är de hur nöjda som helst hur länge som helst...

Nu börjar resan!

Paus på Mc D´s parkering. Det blev köttbullesmörgås och festis istället för hamburgare och strips.

Hemma hos "Falkenbergarna" (Stefan, Pernilla, Clara & Thea). Här bor de underbart nära havet och med åkrar och ängar med en massa kossor på. Perfekt att gå långpromenader här. På kvällarna grillade vi och barnen bara lekte och lekte och vi hade det "så gött".

Här är "Falkenbergarna" samlade. Thea ska iväg på fotboll, vi var och kollade när de spelade match mot jämnåriga grabbar och tjejerna vann över dem IGEN. Såå duktiga, lycka till nu på Gothia Cup!

Tack för allt snälla ni, hoppas vi ses snart igen!

På stranden

Klarblå himmel. Vi hade tur med vädret, mycket sol även om det inte var jättevarmt. Med endast 17 grader i vattnet så var det bara barnen som badade, vi andra plaskade mest med fötterna.

Vi valde den stora turiststranden för att vi ville ha nära till glass och WC och för att kunna kolla in lite folk. Men på kvällen gick vi till den "andra" stranden där det inte är några turister direkt. På en viss del av stranden får man åka ner med bilen.

Åhh vad skönt med semester.

Härligt med sand mellan tårna.

Mmmm....kaffe och fika på stranden. Livet kan nästan inte bli bättre!

Syskonkärlek (?). Vilka fina tjejer. Stefan lyckades föreviga detta ovanliga ögonblick. Såklart den FINASTE bilden av alla!

Strandpromenaden. Där finns ju "Peggens" glasscafé. Mmmmm...

Kö ända ut som vanligt. Peggens heter numera Glasshuset. Alltid mycket folk, de har stora och goda glassar.

Den bruna med extra hasselnötsås var min. MUMS!

Nettan & Pelle.

Mums mums.

Många glassar fanns det...Min favvis är guldnougat, Stefan gillar hallonsaltlakrits. Barnen gillar de flesta smakerna.

En dag på Liseberg

Åkpass för hela slanten. Tips! att boka online dagen innan, då fick man några "VIP" biljetter och kunde glida förbi de låååånga köerna. Värt!!! Med väskan laddad med huvudvärkstabletter och vatten så var det bara att köra på. Vissa av oss vågade ju mer än andra...

ja ja skratta ni bara, vänta så får ni se...

Den här funderade jag på att åka.

Kållerado var jätterolig. Blöta blev vi också.

Skepp 0´hoj. Kapten Eric och Pelle.

Den här vågade jag åka i alla fall. Kittlade dödsskönt i kistan.

Den här vågade jag inte åka I ÅR HELLER. Trots många övertalningsförsök. Men de andra var modiga och åkte flera gånger. Tur att vi hade "VIP" biljetterna för här var det KÖ!

Säger bara en sak: NEVER!!

I mina ögon ser den ut att vara byggd av gammal trätrall och verkar lite ranglig...

Tjejerna gillade den här karusellen. De kan åka runt runt hur mycket som helst utan att må illa.

Den här vågade jag också åka. Riktigt kul! Vi åkte flera gånger och ännu blötare blev vi.

Förra året åkte Eric med och satt längst fram. I år ville han inte åka ...

Fint lekland för de mindre.

Kusin och Kanin.

Vi tänkte ta en lugn och harmonisk tur i "hjulet" men fy fasiken vilken karusell. Aldrig mer! Jag vågade knappt titta eller luta mig tillbaka utan satt stel som en pinne och höll krampaktigt i Stefans knä. Jag bad mina barn att filma så jag kunde titta på utsikten sen...I buren brevid satt min syster med samma panik.

Den är verkligen jättehög!

En sevitris utanför en restaurang. Här ville inte jag äta, utan vi gick till fina hamnrestaurangen istället där barnen fick kritor och papper så vi vuxna fick sitta i lugn och ro. God mat och skönt att sitta ned en stund.

Och sen åkte vi Atmosphere.....NOT!

Kusinerna har köpt fina ballonger. Hej då Liseberg!

Utflykt på Vallarna

Vi brukar åka till Vallarna för att leka i parken, kolla in djuren och teatern. Här finns dessutom både minigolf och snygga skateboardrampar för de som vill.

Den här var rolig att klättra ända upp i.

Pelle fick en lugn stund under trädet. Sedan åkte picnickorgen fram! Vi har kommit på att frysta pannkakor är helt perfekta att ta med till barnen.

Tilda laddar en pannkis.

GEKÅS

Självklart är det ju ett måste att besöka detta varuhus. Vad slutnotorna landade på låter jag vara osagt men som vanligt var syrran värst =). Nöjda var vi i alla fall. Vi valde en bra dag tydligen för det var inte så mycket folk.

På väg in på Gekås. Allihopa ville följa med. Vår taktik är att vi först tar barnavdelningen med kläder och leksaker. Sedan får "männen" åka hem  med barnen när de vill, medans syrran och jag shoppar i några timmar till. Tova köpte en massa kläder och Tilda köpte Sims spel, en fin tavla och en stor klocka till hennes rum.

Jihoo flytta på er för här går det undan.

Glada shoppingbrudar. Med gympadojjor på och blodsockerhöjare i väskorna, så var det bara att sätta i gång!

SLUT!

Av christine - 19 maj 2013 12:06

Bilder från vår toppenresa till Side, Turkiet- 11.

Kan verkligen rekommendera detta familjehotell! Vi bodde på sååå fint, fanns inget jag kunde klaga på...

FÖRUTOM denna "spooky backyard" som vi efter en dag bytte mot ett rum med mycket bättre utsikt. Japp jag vet att jag är omständig men sedan blev jag ju nöjd! Här ville inte ens barnen gå ut på balkongen..

Rent och snyggt. Och inga småkryp.

Varje dag gjorde städpersonalen så här fint, till barnens förtjusning. Så varje dag fick vi städa vissna blomblad som låg lite här och där.

Jättefint poolområde (2 st) och aktiviteter hela tiden för de som ville. Jag hängde såklart med på vattengympa och luftpistolskytte!

Pooldisco med "Crazy Julia". Ungarna älskade henne.

Jag och Stefan undrade om hon åt några piller. Jag vill också ha sådana!

Vissa aktiviteter fick vi ju lov att ställa upp på...

Här laddas det för isblocken! Barnen har väntat så länge på detta!

Brr...

Stefan.

Sköönt med semester!

"La Sera" vår favvorestaurang. God mat, trevlig personal och det bästa var ju att.....ja kolla in fönstren in till poolen! Hur coolt som helst tyckte barnen.

Tittut. Det är Tovas fötter som syns på alla bilder för hon har armpuffar och är fortfarande lite rädd för vatten och vill INTE doppa huvudet.

Det var inte bara barnen som tyckte det var kul...

La Sera såklart.

Mmmmm...

Lite kvällsbilder, här är fönstren ner till La Sera som vi dök ner till.

Lilla stranden vid restaurang-gatan. Här badade vi inte, vi bara åt.

Stora stranden, här var vi första dagen. Jag tyckte det var TOPPEN men resten av familjen gillar pool så det blev pool resten av veckan.

Karaoke på Viking Bar, tjejerna ville också ha goda drinkar.

Grillkväll, alltid något nytt tema. Väldigt fräsch och god mat varje gång. Riktigt bra shower varje kväll också.

Tilda gillar mat. En kväll beställde hon in en hel fisk som servitören rekommenderade och sedan rensade vid bordet. Vågat av en 11 åring.

Salong "Gamla halsmandlar". Tjejerna ville ju så gärna göra sådana där fina flätor som alla andra barn hade. På hotellet fanns en kvinna som var tjenis med alla och tjejerna ville gå dit. Hon var duktig och snäll men Tova tyckte det luktade gamla halsmandlar därinne (det gjorde det) och hon satt ALLDELES still.. Vill man bli fin får man lida pin.

Fiiint.

Sötnos.

Lite shopping. Här köpte vi massor för vi slapp pruta. Hit gick alla svenskar som inte orkade det.

Mysigt i gamla staden.

Shopping i gamla staden. Jag fotar ju det mesta som ser fint ut...

Populära glassgubbar i gamla staden. Rena glassshowen när de bankade och snurrade och plingade i klockan.

Ett annorlunda fik.

Lite kulturella var vi också.

Nu var det slut!

Av christine - 15 mars 2013 21:00

I år hade jag äntligen möjlighet att åka med till Sälen igen! Var lite tveksam till att köra upp själv med barnen men bestämde mig för att det skulle GÅ BRA! Vi bodde i Pelles syrras stuga, som liksom blivit "vår stuga" också eftersom vi bott där så många gånger! Stefan kunde inte följa med, nu var det hans tur att vara hemma och plugga. Här kommer lite bilder från en skön vecka på Hundfjället med syrran, Pelle, Eric och Ella. Lite dåliga bilder, tagna med min gamla mobil...

Jajamän, bara att slänga sig direkt i kön! Vi hade tur för det var inte så mycket folk denna vecka. Och vädret var jättebra utan att vara för kallt. Jag frös inte någon dag!!! Tova och Ella satte vi i skidskola medans Tilda lärde sig själv. Eric (5 år) åkte lite då & då och var jätteduktig. Nästa gång får vi nog köpa stora liftkortet till tjejerna som svischade ner för alla backar, vi som trodde att de skulle nöja sig med knappliftkortet....

Ella.

Tilda högst upp i backen och första kvällen. Vi var ju tvungna att börja åka direkt så vi drog till Lindvallen för där hade de kvällsöppet.

Dimmigt värre. Tova står framför mig i liften och håller i sig, krampaktigt skulle jag tro...

Mysigt med kvällåkning.

Snyggingar. Tilda och jag i störtkrukor och utan smink eller hårspray på en hel vecka.

Pelle och Ella.

Här väntar vi på att skidskolan ska starta, lite nervöst var det nog!

Vaddå "Smygare" ?  Vänta får ni se bara!

Nu blev det så lyckat att Ella och Tova fick en EGEN skidlärare för det var inga fler i den gruppen. Snacka om kvalitetstid. Tjejerna ÄLSKADE såklart Oskar och pratade om honom HELA veckan.

Skidläraren Oskar! Han erbjöd sig faktiskt att jobba "extra" om vi var intresserade....

Det här är "Vilda" som har ett eget lekland uppe i backen. Vilda var ju såklart tjenis med Oskar och första dagen på skidskolan tog de Ella och Tova med sig upp i STORA BACKEN med 4 STOLSLIFTEN. Jag undrade såklart hur det skulle gå eftersom de knappt hade åkt varken slalom eller knapplift...Menjodå de drog upp till högsta toppen och sedan såg jag dem inte på några timmar. När de kom tillbaka så var det 2 stolta, kaxiga tjejer. Sedan svischade tjejerna nerför ALLA backar och liftar utan problem.

Mmmm... gott med korv & festis i backen.

Gäsp! TRÖTT blir man också...

Här står vi i kö ALLIHOPA till stora sittliften. Vi hade övertalat Eric 5 år att följa med, men tyvärr gick liften sönder medans vi väntade så vi hann aldrig åka i den tillsammans.

Och så en fiin vinterbild från vår framsida.